לוגו שלטים פלוס

שלטי בטיחות ואזהרה – המדריך לבחירת השלטים

שלטים באיכות גבוהה שילוט עסקים, מרכזי קניות, חברות ממשלתיות

שלטי בטיחות ואזהרה – המדריך לבחירת השלטים

שלטים באיכות גבוהה שילוט עסקים, מרכזי קניות, חברות ממשלתיות

שילוט חיצוני ופנימי לפי דרישה התקנות בכל חלקי הארץ אחריות לכל שלט

שלטי בטיחות ואזהרה – המדריך לבחירת השלטים

שלטי בטיחות הכרחיים לאזורים מסוימים במבנים סגורים ובחוץ. ישנה תקינה ברורה אשר מחייבת כל עסק לתלות שלטי אזהרה כמו שלט ליצירת חירום, שלט המסמן שישנו שימוש בחומרים מסוכנים ונוספים. ישנם שלטים שאינם מחויבים על פי חוק אך יכולים להפחית את הסכנות במקום.

כל עסק, חברה ובעלי מבנה צריכים לפעול כדי להפחית את הסכנות במקום וכשלא ניתן לעשות זאת יש להתריע על כך. לשם כך ישנם שלטי בטיחות ואזהרה כשאלו מתאפיינים בבולטות, סימנים מוכרים וצבעים שאי אפשר להתעלם מהם. כמו כן חלק מהשלטים יהיו מוארים /או  פולטי אור כך שבמקרה של שעת חירום הקהל במקום ידע כיצד עליו לפעול ולהתנהל.

מה אומר החוק בנוגע לשלטי בטיחות

הדרישה להצבת שלטי בטיחות מעוגנת בתקנות והיא כוללת התייחסות לסימונים השונים. אחד הדברים שהחוק מחייב הוא לדאוג לשלטים במקומות שיכולים להוות סכנה וכן שהשלטים יהיו ברורים גם אם מי שרואה אותם אינו שולט בשפה בה הם נכתבו.

ישנם סימנים בינלאומיים אשר מוכרים לכולם וכן צבעים אשר ברור כי הם מסמלים סכנה. מכאן אפשר להבין כי בעוד שבמקרים רבים אנחנו יכולים לייצר שלטים יצירתיים, במקרה של שלטי בטיחות ואזהרה נלך דווקא על המוכר והידוע. כאן ניצמד להוראות הבטיחות ונדאג שכל מי שיראה את השלט יבין מיד במה מדובר, גם מבלי להתעמק בכתוב בו וכשנתקין אותם נוודא שהדבר נעשה כהלכה כולל חיבורי תאורה אם יש צורך (כמו במקרה של שלטי יציאת חירום שחייבים להיות מוארים גם במקרה של הפסקת חשמל).

צבעים ומשמעויות

המטרה של שלטי בטיחות ואזהרה היא לתאר את הסכנה וזאת במינימום מילים. הצבעים נבחרו כדי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר כשנעשה שימוש בצבעים מנוגדים שמבליטים את השלט. בנוסף לכך בכל שלט יהיה כיתוב ולרוב סימן אזהרה אשר לרוב מוכר לכל ובמקרים מסוימים יהיה כיתוב המפרט את הסכנה. ישנם מספר צבעי בטיחות וכל אחד מסמל כוונה שונה:

  • אדום – שלט בטיחות בצבע אדום נועד להודיע שיש לעצור או שישנו איסור על דבר מה. דוגמה לכך הוא שלט העצור ושלטים המשמשים לשעת חירום כמו שריפה. הצבע המנוגד לאדום הוא הצבע הלבן בו נשתמש לצורך כיתוב.
  • צהוב – שלטי בטיחות צהובים מזהירים מפני סכנה במקום כמו סכנת התלקחות, מכשול שעלול להיות בדרך, מדרגה ודומיהם. הצהוב בולט למרחוק וקשה להתעלם ממנו כשהכיתוב יתבצע בצבע השחור המנוגע לו.
  • ירוק – אנו משתמשים בצבע הירוק לשלטים אשר מתארים תנאי בטיחות כשאחד המפורסמים הוא יציאת החירום. אלו שלטי הכוונה אשר אומרים במינימום מילים לאן עלינו לגשת במקרה שנצטרך להימלט, למצוא תחנת עזרה ראשונה ונוספות כשהצבע המנוגע הוא הצבע הלבן.
  • כחול – שלטים בצבע כחול מתמקדים בפעולות חובה שמיועדות להגן על האנשים. למשל, כאשר ישנה חובה להשתמש בציוד מגן אישי. הצבע המנוגע הוא הצבע הלבן.

לסיכום – שלטי בטיחות ואזהרה הם חלק הכרחי במבנה

שלטי בטיחות מגיעים בגודל ובמראה סטנדרטי ויכולים להפוך את המקום לבטוח יותר עבור העובדים והמבקרים. בשלטים פלוס תוכלו למצוא מגוון רחב של שלטים שתואמים את דרישות החוק ושיפחיתו את הסכנות שבמקום. צרו איתנו קשר כדי לגלות כיצד נוכל לעמוד לרשותכם גם בנושא הבטיחות.

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page

×

שיחת ווטסאפ

דילוג לתוכן